خانه/نوشته‌ها/اخبار/تولید شمش۶۰ C

تولید شمش۶۰ C

تولید شمش۶۰ C

تولید شمش۶۰ C در ذوب آهن اصفهان

در راستای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا،تولید ذوب C۶۰ مطابق با دستورالعمل تولید ذوب‌های کیفی در برنامه مدیریت فولادسازی کارخانه قرار گرفت و ۷۰۰۰ تن از این نمونه ذوب،در اواخر خرداد و تیرماه تولید و به مدیریت نورد شرکت تحویل داده شد.

به گزارش روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، سیاوش خواجوی مدیر بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: به این منظور چدن با شرایط فنی مناسب،کنورتورها با شرایط دمش و نسوز نرمال و همچنین پاتیل های فولاد با مکانیزم دمش از کف و دارای نسوز با شرایط فنی ایده‌آل، برنامه‌ریزی شد.

وی افزود : با توجه به کاربرد این فولاد در شرایط حساس و استراتژیک، در فرآیند ذوب آن گوگرد،فسفر و اکسیژن فعال در سطح پایین قرار گرفت و ذوب پس از تخلیه از کنورتور در ریخته‌گری، سرباره‌‌‌گیری شد و در کارگاه LF مجددا سرباره سازی شده و اکسیژن آن زیر۲۰PPM تنظیم شد.   

مدیر بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان ادامه داد : با توجه به درخواست مشتری (تهیه ذوب با ۴K پایین) پس از تهیه در LF به VD منتقل شد و قبل از ریخته‌‌‌گری، عملیات گاززدایی روی آن انجام شد و حدود ۷۰۰۰ تن ذوب ۶۰C مطابق با درخواست مشتری تحویل شد.

خواجوی گفت: برای افزایش کیفیت ذوب از روش ریخته‌‌‌گری اسلاید گیت و با پوشش کامل، ذوب در تاندیش و حفاظت با روش گاز خنثی استفاده شد و در نهایت شمش ۶۰ C به مدیریت نورد شرکت تحویل داده شد.

توسط |1401-05-20T12:36:25+04:3020ام مرداد, 1401|اخبار|بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

دیدگاه خود را بنویسید