خانه/نوشته‌ها/اخبار/کارخانه آهن اسفنجی قره حسنلو

کارخانه آهن اسفنجی قره حسنلو

کارخانه اسفنجی قره حسنلو

کارخانه آهن اسفنجی در کنار منطقه قره حسنلو بدون هیچ منافاتی احداث می شود

به گزارش دنیای معدن نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با مطالعات باستان شناسی در منطقه قره حسنلو احداث کارخانه آهن اسفنجی هیچ منافاتی با این منطقه حفاظتی ندارد. 

علی نیکزاد در گفتگویی، با اشاره به شستا و ایمیدرو دو مجموعه سرمایه گذاری عظیم در کشور هستند که هیچگونه واحد صنعتی در استان تاکنون راه اندازی نکرده بودند،اظهار کرد: ظرفیت معادن استان اردبیل در بخش معدن سنگ آهن بی نظیر است که قرار شد ایمیدرو و شرکت های سرمایه گذاری سازمان گسترش احداث کارخانه آهن اسفنجی را با ظرفیت یک میلیون تن و سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت تولید محصولات متنوع نظیر آهن اسفنجی، شمش، ورق، تیرآهن و میلگرد را با حضور سرمایه گذاران استان یادآور شد و بیان کرد: برای کارخانجات فعال استان در تولید آهن راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی از ضرورت هاست.

نیکزاد به واگذاری ۳ هزار مترمربع زمین برای احداث این کارخانه با سهام ۱۰۰ درصد دولتی اشاره کرد و گفت: با تعیین محدوده سازمان میراث فرهنگی کاوش ها و مطالعات خود را در محدوده ۳ هکتاری آغاز کرد و بنابه اظهارات مسئولان میراث فرهنگی جنازه، خنجر و آثاری از شهر قدیمی بیرون کشیده شد.

وی افزود: رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی صیانت از حدود اربعه این منطقه را یادآوری کرده تا این محدوده مورد حفاظت د صیانت قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ظرفیت های معدنی استان اردبیل را در مشگین شهر و قزل اوزن خلخال یادآور شد و بیان کرد: مباحث پیرامونی مطرح شده در مورد منطقه قره حسنلو بیشتر شایعه است و مسئولان استانی با تعصب خاص در کنار حفظ مواریث تاریخی و فرهنگی سعی دارند تا این کارخانه به عنوان حق مسلم استان احداث شود.

نیکزاد در پایان گفت: تلاش بر این است تا در کنار حفظ این محدوده با خشت خام و آجرنما کارخانه آهن اسفنجی در ۳ هزار مترمربع زمین عملیاتی شده تا به توسعه و پیشرفت استان کمک کنیم.

توسط |1401-05-23T13:19:42+04:3023ام مرداد, 1401|اخبار|یک دیدگاه

درباره نویسنده:

یک دیدگاه

  1. betandyou twitter 29 بهمن, 1402 در 3:53 ق.ظ - پاسخ

    Wow that was odd. I just wrote an very long comment but after I clicked submit my comment didn’t show up.
    Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyhow, just wanted to say excellent blog!

دیدگاه خود را بنویسید