قیمت لوله پمپی و غلافی

1403/02/04

سایز ( اینچ )وزن ( کیلوگرم )ضخامت ( میلی متر )قیمت (ریال)
242526/000/000
2 و 1/261637/000/000
6147680/000/000
8193610/800/000

لوله پمپی و غلافی چیست ؟

نوعی لوله فولادی درزدار که دارای قد های 3/05 و 6/12 متری می باشند و به طور کلی در 4 سایز تقسیم می شوند که در لیست قیمت بالا قابل مشاهده هست.

لوله فولادی درزدار پس از برش در اندازه های گفته شده و سپس دنده شدن دوسر لوله تبدیل به لوله پمپی و غلافی می شود که کاربرد اصلی این لوله برای آبرسانی و انتقال آب از پمپ می باشد.

لازم به ذکر است قیمت لوله پمپی و غلافی جدا از دنده و بوشن حساب می شود.

برای اینکه این نوع لوله ها به طور محکم به یکدیگر متصل شوند باید از اتصالاتی مطمئن استفاده شود که نام این وسیله اتصال را بوشن می گویند.

در ادامه مجموعه لوله 24 سعی دارد به طور مختصر در مورد بوشن ، کاربرد و ویژگی های آن توضیح دهد.

یکی از مزایای استفاده از این قطعه امکان تعویض و رفع مشکل به صورت سریع و آسان است. بوشن قطعه ای استوانه ای شکل است که در دو طرف از قسمت داخل رزوه شده است. این رزوه کاری با توجه به روزه روی لوله های خط انجام می پذیرد به این معنی که باید گام دنده ها با گام دنده ها در روی لوله ها یکسان باشد.

همان طور که اشاره شد کار بوشن وصل کردن دو لوله به همدیگر است و در این مرحله باید به آب بندی لوله پمپی و غلافی نیز توجه کافی شود. رزوه کاری یکی از مهمترین خصوصیات بوشن است که باعث آب بندی و اتصال لوله ها به صورت دقیق می گردد. در صورت عدم رعایت نکات رزوه کاری روی بوشن ها امکان جدا شدن لوله ها و همچنین نفوذ سیال از داخل مسیر لوله به بیرون وجود دارد که باعث ایجاد مشکلات و خسارات مالی خواهد شد.

انواع بوشن ها به شرح زیر هستند:

  • بوشن ساده:
    بوشن ساده قطعه استوانه ای تو خالی و ریخته شده از چدن است که از داخل قلاویز شده (دارای رزوه شده) و جهت اتصال دو لوله هم قطر و هم راستا استفاده می شود .

  • بوشن روپیچ توپیچ:
     همان بوشن ساده است با این تفاوت که در دو سر به ترتیب از داخل و خارج دارای شیار (قلاویز و حدیده) است. بوشن روپیچ تو پیچ جهت اتصال دو قطعه که یکی از رو و دیگری از داخل دارای شیار و دندانه باشد کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد.

  • بوشن تبدیل:
     این بوشن از چدن ریخته شده و قطر دو سر آن متفاوت است و جهت اتصال دو لوله با قطرهای مختلف استفاده می شود.

  • بوشن یک سر دنده (بوشن و مهره):
    بوشن یک سر دنده با جنس PVC، برای متصل کردن لوله های PVC برق به قوطی گالوانیزه به کار می رود. استفاده دارای اهمیت بسیار دیگر از این نوع بوشن، اتصال مناسب لوله های برقی PVC به تابلوی برق است.

  • بوشن دو سر کوپل تخت:
    جهت تعمیر شکستگی ها با وجود فضایی کم و ایجاد انشعابات جدید، از بوشن تخت تعمیری استفاده می شود.

  • بوشن فولادی:
    بوشن فولادی به دو صورت بوشن جوشی فولادی و بوشن جوشی استیل تولید و عرضه می شود.

  • بوشن جوشی :
    بوشن جوشی در صنایع مختلفی همچون صنایع بخار، آب، گاز و …کاربرد دارد. وظیفه بوشن جوشی متصل کردن دو لوله است. انواع بوشن های جوشی به شرح مقابل است: بوشن جوشی مانیسمان، بوشن جوشی فشار قوی، بوشن جوشی استیل، بوشن جوشی فولادی و بوشن جوشی درزدار.