خانه/نوشته‌ها/اخبار/تولید داخلی فلز در اروپا

تولید داخلی فلز در اروپا

تولید داخلی فلز در اروپا

تولید داخلی فلز در اروپا

برنامه ریزی و تفکر اروپا در زمینه توسعه تولید داخلی فلزات

با توجه به منابع موجود در اتحادیه اروپا، محققان بر این باورند که این قاره باید برای کاهش وابستگی به مواد خام خود، عملیات استخراج معدن و پالایش خود را توسعه داده و مواد زیرساختی انرژی خود را در دهه‌های آینده، تقویت کند.


رنه کلاین، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: “ما برای ساخت توربین‌های بادی به مقادیر زیادی فولاد و برای آهنرباهایی که جایگزین گیربکس با تعمیر و نگهداری بالا می‌شوند، به نئودیمیم نیاز داریم. ما همچنین به مقادیر زیادی مس برای کابل‌ها، نیکل و لیتیوم برای ساخت باتری‌ها نیاز داریم و باید تعداد زیادی پنل خورشیدی بر اساس مواد مختلف از جمله سیلیکون، نقره، ایندیم و تلوریم تولید کنیم”.


از نظر کلاین، اروپا با عدم ایجاد ظرفیت پالایشگاهی خود و وابستگی به سایر کشورها برای نفت، زغال سنگ و گاز و همچنین برای منابع مورد نیاز برای تحقق انتقال انرژی، اشتباه بزرگی مرتکب شده است. کلاین و همکارانش بر این باورند که زمانی که توربین‌های بادی کافی نصب کنیم، پنل‌های خورشیدی کافی نصب کنیم، باتری‌های کافی بسازیم و بتوانیم هیدروژن را در مقیاس بزرگ تولید کنیم، کمتر به ورودی‌ها وابسته خواهیم بود.


جنگ در اوکراین نشان داده است که زنجیره های تامین جهانی آسیب پذیر هستند و وابستگی به یک کشور می تواند منجر به نوسانات شدید قیمت شود. بنابراین ما باید مهمترین زنجیره تامین خود را متنوع کنیم.


در این گزارش آمده است: “کاهش وابستگی اروپا به واردات به این معنی است که ما باید عملیات استخراج و پالایش خود را بسازیم. البته کاهش مصرف ما نیز یک اولویت مهم است، اما واقعیت این است که جامعه کنونی ما به انرژی، تحرک و فناوری نیاز دارد. ما واقعاً باید از خود بپرسیم که می‌خواهیم مواد اولیه مورد نیاز خود را در دهه‌های آینده از کجا تهیه کنیم”.


به اعتقاد کارشناسان این مطالعه، علاوه بر تضمین تامین مواد حیاتی از طریق سیاست‌های صنعتی، تفکر دایره‌ای می‌تواند به کاهش کمبود فلزات حیاتی نیز کمک کند، چیزی که می‌تواند با افزایش طول عمر و قابلیت بازیافت محصولات به دست آید.

 

توسط |1401-04-20T09:48:14+04:3020ام تیر, 1401|اخبار|بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

دیدگاه خود را بنویسید