لوله جدار چاه

همانطور که از اسم این نوع لوله مشخص است کاربرد ان برای چاه های عمیق و نیمه عمیق است که درمصارف مختلف مانند چاه آب ، گاز و نفت مورد استفاده قرار می گیرد.

جنس لوله جدار چاه

جنس ماده تشکیل دهنده این لوله در دو نوع فولادی و (upvc) که به شکل استوانه ای در سایزها و ضخامت های مختلف که در بازار سایز رو با واحد اینچ و ضخامت لوله را با میل معرفی میکنند و طول لوله جدار چاهی بصورت 6 متری یا 12 متری میباشد.

مصارف 

لوله های جدار چاهی مخصوص آب که بیشتر در کشاورزی برای چاه آب استفاده میشود لوله های جدار چاه آب فلزی به دو صورت خام که همان لوله عادی است که کارخانه تولید میکند. نوع دوم این لوله بصورت شیاردار هست که با نام مشبک در بازار عرضه میشود که شکل ظاهری آن بصورت شیارهای ردیف هم و عمودی سرتاسر لوله انجام میشود. که آن هم به دو نوع لیزری با دستگاهای مخصوص مشبک کردن لوله فولادی که بانظم و ترتیبو اندازه های یکسان بر روی لوله انجام میشود و نوع دوم که بصورت دستی که کمی بی نظم ولی ارزانتر نسبت به دستگاه مشبک است.

علت مشبک کردن 

لوله های مشبک شده اکثرا در انتهای چاه قرار میگیرد و علت این است که آب دهی بیشتر ورسوب کمتری دارد و باعث میشود آّب بهتر بالا بیاید واز ریزش دیواره چاه جلو گیری میکند و عمر چاه بیشتر میشود البته اینها همه بستگی به محل احداث چاه و منطقه دارد و بهتر است از کارشناسانحفار چاه مشورت گرفت که چه میزان باید از لوله مشبک استفاده کرد.

کاربرد لوله جدار چاه

جلوگیری از ریزش دیواره چاه و حذف ماسه دهی و رسوب چاه و کاهش هزینه های نگهداری چاه اعم از لایه روبی و تعمیر محل چاه جلوگیری از بی نظمی در خروج آب از چاه جلوگیری از ورود شن های ریز که با آب مخلوط میشود و به بیرون میریزد و آب را آۀوده میکند و همیطور باعث جلو گیری از ورود سیلات و باکتری به چاه میشود و در آخر کاملا به علت عمر بالا و مفید از لحاظ اقتصادی چاه بسیار مرغون به صرفه میباشد.

قیمت لوله جدار چاه

قیمت این نوع لوله بستگی به نوع کاربرد آن در پروژه های کوچک و بزرگ آبرسانی در شهر و روستا برای رسیدین به آب شرب است که بستگی به نوع لوله سایز و ضخامت آن تعیین میشود که ما تصمیم گرفته ایم برای کشاورزان زحمت کش کشور عزیزمان که بصورت مستقیم خرید نمایند تخفیف های ویژه ای لحاظ کنیم.

سایز بندی 

این سری از لوله های فولادی در سایزهای مختلف تولید میشود و روانه بازار میشود که انتخاب سایز و  ضخامت ، همه بستگی به نوع چاه و محل احداث چاه و حتی منطقه دارد و تشخیص سایز لوله جدار چاه فقط با متخصص حفار چاه امکان پذیر است و بهترین راه مشورت کردن با آنهاست که با تجربه هستن و مناطق رو بازدید و ارزیابی انجام میدهند و تشخیص میدهند که چه میزان لوله جدار چاه با چه سایز و چه ضخامتی و حتی مقدار مشبک رو هم تشخیص میدهد و این باعث میشود تا کشاورزان عزیز با اطمینان خاطر خرید نمایند که از انجام هزینه های بیهوده و اضافی جلو گیری میشود مخصوصا در مشبک کردن خیلی مهم میباشد .

بارگیری لوله 8 اینچ 3 میل و 4 میل