بهترین کارخانه های لوله

لوله 24 در این مقاله سعی دارد بهترین کارخانه های لوله را با شما آشنا کند و توضیح مختصری برای شما از اتفاقات و رخداد های این کارخانه ها را به اشتراک بگذارد.

قطعا امروزه با تحول ها و پشیرفت در صنعت لوله و فولاد برند ها و کارخانه های گوناگونی محصولات خود را روانه ی بازار میکنند. این اتفاق باعث رقابت در کیفیت و کمیت شده و بهترین کارخانه های لوله فولادی با رعایت استاندارد ها و تولید محصول متناسب با نیاز بازار خود را متمایز با سایر برند ها می کنند.

1- شرکت لوله سازی دقیق کاوه ایرانیان

شرکت لوله دقیق کاوه ایرانیان اولین تولید کننده لوله بدون درز بخش خصوصی کشور است و یکی از بهترین کارخانه های لوله بدون درز ، که نزدیک به 20 سال تجربه در زمینه تولید لوله بدون درز دارد. این شرکت در سال 1374 تاسیس و در سال 1377 به بهره برداری رسید. این شرکت به منظور تولید سالانه پانزده هزار تن تیوب بدون درز به روش کشش سرد و همچنین هفتاد پنج هزار تن لوله بدون درز به روش نورد گرم فعالیت می کند. این شرکت با داشتن خطوط تولیدی مدرن محصولاتی باکیفیت را تولید می کند و همکاری های مشترک زیادی با تولیدکنندگان مطرح این محصول در دنیا دارد. محصولات تولیدی این شرکت پس از طی مراحل کنترل کیفی روانه بازار می شوند.

بهترین کارخانه های لوله
بهترین کارخانه های لوله

2- شرکت لوله اهواز

شرکت نورد و لوله اهواز (سهامی عام) در سال 1346 و به منظور تولید کلاف ورق گرم فولادی، لوله های سیاه، لوله گالوانیزه و پروفیل تاسیس شد و در سال 1350 مورد بهره برداری قرار گرفت. این شرکت با داشتن سابقه 40 ساله در زمینه تولید محصولات فولادی، تولیدات خود را با بالاترین کیفیت و طبق استانداردهای بین المللی عرضه می کند.

3- شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان

شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان یکی از زیر  مجموعه های گروه صنعتی سپاهان است. این شرکت لوله پایه، لوله دقیق و فوق دقیق مورد نیاز برای صنایع مختلف را به صورت درز مخفی تولید می کند.

بهترین کارخانه های لوله
بهترین کارخانه های لوله

4- کارخانه لوله سپنتا

شرکت صنعتی سپنتا اولین تولید کننده پروفیل های فولادی در ایران است که در سال 1340 در تهران به بهره برداری رسید. این شرکت خطوط تولید خود را توسعه داده و با راه اندازی کارخانه اهواز تولیدات این بخش را به 300 هزار تن در سال رسانده است. کارخانه تهران این شرکت هم اکنون با ظرفیت رسمی 140 هزار تن انواع لوله و پروفیل فولادی و گالوانیزه فعالیت می کند. تولیدات شرکت سپنتا استاندارد 3360 برای لوله های گاز خانگی، استاندارد 3574 برای لوله های گاز شبکه و استاندارد 3765 برای لوله های فولادی گالوانیزه را داراست و با داشتن تاییدیه شرکت ملی گاز ایران انواع لوله های سیاه شوفازی ، گازی و گالوانیزه را تولید می کند. محصولات شرکت سپنتا شامل انواع لوله گالوانیزه سبک، لوله گالوانیزه سنگین، لوله فولادی برق گالوانیزه، لوله گازی، لوله های مبلی، لوله های شوفاژی و لوله های سیاه می باشد. لوله های گالوانیزه سپنتا در دو نوع سبک و سنگین موجود می باشند و به صورت گرم گالوانیزه می شوند و معمولا در سیستم های لوله کشی سرد و گرم ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های گالوانیزه سپنتا بیشتر به همراه اتصالات توپی برزیل و مک چین مورد استفاده قرار می گیرد.

5- کارخانه ساوه

کارخانه نورد و پروفیل ساوه در سال 1354 و ظرفیت 50000 تن در سال تاسیس شد. تنوع محصولات این شرکت بالا بوده و هم اکنون 2000000 تن در سال انواع مقاطع فولادی در سایزهای گوناگون تولید می کند.

بهترین کارخانه های لوله
بهترین کارخانه های لوله

6- تهران شرق

شرکت نورد لوله و پروفیل تهران‌شرق در تاریخ ۳۱/۴/۱۳۸۰ در زمینه تولید انواع لوله و پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی و هم‌چنین ساخت اسکلتهای سنگین فلزی پیش‌ساخته با مسئولیت محدود ثبت گردید و در ادامه با تغییراتی که در سطح مدیریت و سهامداران شرکت در سال ۱۳۸۶ ایجاد گردید، شرکت فوق ضمن تغییر از مسئولیت محدود به سهامی خاص با مدیریت آقای محمود صابری، در زمینی به مساحت ۱۶۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۸۰۰۰ مترمربع سالن‌های تولید و انبار و با ظرفیت ۳۰ هزارتن در سال شروع به فعالیت نمود و طی مدت کوتاهی با اضافه نمودن خطوط تولید، ظرفیت تولید کارخانه به ۲۲۰ هزارتن انواع لوله از قطر ۰٫۵ الی ۵ اینچ و با ضخامت ۱ تا ۵ میلیمتر ارتقاء یافت در سال ۱۳۹۰ با توجه به رضایتمندی مشتریان و استقبال صنایع داخلی از تولیدات این شرکت و هم‌چنین دستیابی به بازارهای صادراتی ، طرح توسعه کارخانه کلید خورد و همزمان با آماده سازی ۳۲ هزار مترمربع سالن‌های تولید و انبار در زمینی به مساحت ۵۳هزار مترمربع در شهرک صنعتی عباس آباد نسبت به خرید و نصب خطوط تولیدی پیشرفته به منظور ارتقاء ظرفیت تولید تا ۷۰۰ هزارتن انواع لوله‌های صنعتی، ساختمانی، آب و گاز شهری و هم‌چنین قوطی های صنعتی و ساختمانی تا سایز ۱۶۰×۱۶۰ میلیمتر و تا ضخامت ۸ میلیمتر اقدام نمود فاز اول طرح توسعه در بهمن‌ماه ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید و فاز بعدی نیز با راه‌اندازی خط ۲۴ اینچ به منظور تولید محصولات متنوع از ضخامت ۸ تا ۲۰ میلیمتر در سال ۹۴ به بهره‌برداری خواهد رسید که به امید به پروردگار متعال با تحقق این مهم، هدف اصلی این گروه بزرگ صنعتی که همانا تولیدات صادرات محور با برند تهران‌شرق و میامی فولاد شرق می‌باشد محقق گردیده و توسعه بازار در کشورهای آسیای میانه، عراق وافغانستان صورت پذیرد شایان ذکر می‌باشد به منظور حفظ ظرفیت پیش از طرح توسعه، در سال ۱۳۹۳شرکت نورد لوله و پروفیل میامی فولاد شرق تاسیس و با اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران، در مکان قبلی شرکت نورد لوله و پروفیل تهران‌شرق واقع در منطقه صنعتی خاتون‌آباد پاکدشت، در حال تولید می‌ باشد.

7- کالوپ

شرکت کالوپ در سال ۱۳۶۱ با هدف سرویس‌دهی به صنعت آبرسانی کشور در شهر ساوه افتتاح گردید. این کارخانه پس از ۲۲ سال تأمین موفق این بازار در سال ۱۳۸۳  لوله‌هایی با بالاترین استانداردهای جهانی (API) جهت ورود به صنعت نفت و گاز را تولید و عرضه نمود و هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در کشور موفق به ارایه بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر لوله‌های فولادی  که در شبکه‌های نفت و گازرسانی نصب و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است، می‌باشد.
در سال ۱۳۸۸ در گام دیگری از توسعه کارخانجات شرکت کالوپ در شهر صنعتی سگزی اصفهان, خط تولید لوله‌های اسپیرال احداث و توسعه خط تولید لوله‌های فولادی  ERW با قابلیت ورود به صنعت ساختمان و تولید انواع مقاطع بسته و توخالی سازه‌های فولادی (Hollow Structural Section)  در دستور کار قرار گرفت.
همچنین در سال ۱۳۹۶ توسعه کارخانجات شرکت کالوپ در شهر صنعتی سگزی منجر به احداث ۵ خط تولید لوله‌های اسپیرال با قابلیت تولید همزمان لوله‌هایی با قطر تا ۱۲۰ اینچ و طول تا ۱۸ متر جهت صنایع آبرسانی کشور گردید که ظرفیت تولید سالانه این کارخانجات بر اساس ترکیب محصولات حدود ۵۰۰,۰۰۰ تن برآورد می‌گردد.

بهترین کارخانه های لوله
بهترین کارخانه های لوله

8- کیان پرشیا

کیان پرشیا از سال ۱۳۸۰ در زمینی با مساحت یازده هکتار، واقع در شهرک صنعتی شمس آباد تهران با هدف تولید انواع لوله‌ قطور فولادی اسپیرال و درز مستقیم و مقاطع و پروفیل فولادی جهت مصارف آب، نفت، گاز و صنعت ساختمان آغاز به کار نموده و با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته، توان تولید سالیانه ۱۲۰هزار تن انواع لوله­ اسپیرال در اقطار ۴۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیمتر (120 – 16 INCH)،  ۶۰ هزار تن انواع لوله­ فولادی در اقطار ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلی­متر (14 – 8 INCH) و ۱۲۰ هزار تن انواع لوله و پروفیل فولادی در اقطار 6 – 3/8 INCH را داراست.